ויזה לארה"ב: טיפים שימושיים

מי שרוצה לטוס בקרוב לארצות הברית, בוודאי יודע כי על מנת שניתן יהיה להכנס לגבולות המדינה חייבים הנכנסים להוציא ויזה לארצות הברית. אבל כיצד מתבצע התהליך הוצאת ויזה לארצות הברית? טיפים שימושיים בהמשך.

אם אתם רוצים להגיע אל המקום שנחשב הנפלא והחופשי ביותר בעולם, אם אתם רוצים להכיר את העיר ניו יורק שנחשבת אחת הנפלאות, להגיע אל לאס וגאס המדהימה, ליהנות בחופים של קליפורניה, או בעצם לתור מקומות נפלאים בארצות הברית – חשוב שתדעו כי בין אם מדובר בנופש, ביקור משפחתי או פגישת עסקים – כדי שניתן יהיה להכנס אל ארצות הברית יש להוציא ויזה. אז בכל הנוגע להוצאת ויזה לארצות הברית, מדריך זה יהיה שימושי במיוחד!

ויזה לארה"ב

אז איך מוציאים ויזה לארהב?

ויזה מסוג זה מונפקת בדרך כלל בשגרירות האמריקאית כאשר כיום ישנה שגרירות הנמצאת בתל אביב וקונסוליה בירושלים שם ניתן גם כן להגיש בקשה לוויזה.

הוצאת ויזה בפעם הראשונה עליה להיעשות דרך הורדת טפסים למילוי שנמצאים באתר השגרירות האמריקאית אותם יש למלא בשפה האנגלית. הטפסים נועדו לבדוק את זהותכם, להבין את מטרת הביקור, את זמן הביקור תוך הוספת טפסים שדרושים לקבלת אישור השהייה ביניהם: תלושי משכרות ממקום העבודה, אישור מעסיק, חוזה על השכרת דירה, אישור מרואה חשבון על קיום עסק בארץ במידה ואתם עצמאים, הוספת תמונות המתאימות לוויזה ושאר אישורים.

לאחר שמילאתם את הטפסים הדרושים והוספתם את המסמכים שנתבקשתם להוסיף – תצטרכו להגיע אל שגרירות ארצות הברית בארץ לראיון אישי עם אחד מאנשי השגרירות. לאחר הריאיון הזה וכמה שאלות בסיסיות שתשאלו , יוחלט אם לתת לכם ויזה לארצות הברית.

מטרת כל אלה היא לבצע סינון של השגרירות האמריקאית האמונה על בדיקתה האנשים הנכנסים למדינה, ומניעת הגירה או כניסה של גורמים עוינים לארצות הברית.

לכמה זמן מקבלים ויזה?

אם אתם רוצים להוציא ויזה לארצות הברית, חשוב לדעת כי הויזה כאשר היא ניתנת היא ניתנת לזמן מוגבל. את הוויזה מקנה השגרירות לתקופת השהות שאותה ציינתם, לחצי שנה, לשנה או לעשר שנים כך שכל מקרה נידון לגופו.

לאחר שהוויזה פגה, ובמידה ואתם רוצים לחזור לארצות הבית, יש להוציא שוב ויזה לפי התהליך הראשוני.

אם אתם נמצאים בארצות הברית או שאתם רוצים לבצע חידוש דרכון שיש בו ויזה לארה"ב: יש לפנות לשגרירות ארצות הברית או למשרד הפנים במדיה ואתם נמצאים בארץ.

שגרירות ארה"ב

איזה סוגים של ויזה ישנם?

כיום ישנם כמה סוגי ויזה שניתן לבקש בינהם ויזה למהגרים Immigrant visa  אשר אותה מבקשים מי שרוצה להגר לארצות הברית. את הויזה מבקשים גם אנשים בעלי מקצועות ייחודיים, כמו גם משקיעים ובעלי התמחות.

עוד ישנה ויזה שאינה למהגרים Non-immigrant visa שמתאימים למי שרוצה להגיע למטרות ביקור, לעסקים, ללימודים, תיירים ועוד. את שלל הבקשות לוויזה יש להגיש בליווי מסמכים דרושים ורלוונטיים.

הוצאת ויזה לארהב, טיפים

היערכו בהתאם – חשוב להיערך בהתאם להוצאת ויזה לארצות הברית, למצוא אדם דובר אנגלית למילוי הטפסים במידה ואינכם דוברים את השפה, להכין את כל המסמכים הדרושים להוכחה כי אתם לא מתכוונים להגר למדינה, והצטיידו בתמונה מתאימה לוויזה אותה מצלמים בחנויות צילום ייעודיות.

ציינו את כל מה שצריך בטופס – כאשר את ממלאים את הטופס לקבלת ויזה (טופס בשם 160 DS ) חשוב לציין את כל הפרטים כמו זמן השהייה, פרטי הטיסה מקום שהייה ועוד. כך תוכלו לא לעורר חשד בעיני השגרירות.

צאו בזמן מהמדינה –  קיבלתם ויזה לזמן מוגבל? חשוב לא לעבור את זמן השהייה בארצות הברית שכן דבר זה נחשב לעבירה פלילית והיא כרוכה בחקירה, מעצר ותשלום קנס גבוהה במיוחד.

התכוננות למעבר הגבולות – חשוב לדעת כי גם אם קיבלתם ויזה עדיין ישנו סיכוי כי בהגיעכם אל שדה התעופה הארצות הברית לא תקבלו אשרת כניסה. לכן יש לשים לב לכל החוקים הנוקשים בשדה התעופה האמריקאי, כמו גם שאין להסתכן בהעברת חומרים חשודים ואלמנטים שנראים מסוכנים.

היעזרו באנשי המקצוע – הוציאו ויזה דרך אנשי מקצוע וחברות המומחיות בתחום או באמצעות סוכן הנסיעות. הוצאת ויזה בצורה זאת יכולה להקל על קבלת הוויזה.

עשו את כל אלה – ותוכלו ליהנות מאישור שהייה וביקור מוצלח בארצות הברית.

שאלות בנושא ויזה לארה"ב: טיפים שימושיים

ויזה לארה"ב

למידע נוסף על ויזה לארה"ב: טיפים שימושיים

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות
גלילה לראש העמוד