שגרירות ארה"ב בתל אביב

צפיתם בטקס העברת שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים ואינכם יודעים כעת לאן לגשת לצורך בירורים וסידורים שונים?

הרי לכם המידע שנחוץ לכל מי שרוצה לדעת מה יש בבניין השגרירות שנותר בתל אביב ומה עבר לירושלים.

שגרירות ארה"ב בתל אביב

מה התחדש בבניין השגרירות בתל אביב?

בניין שגרירות ארה"ב בתל אביב עבר הסבה מאז המהלך המדיני החשוב של העברתה לירושלים, למרות שהבניין עצמו יישאר וימשיך למלא את רוב תפקידיו כקונסוליה של ארה"ב בישראל. בניין הקונסוליה בירושלים הוא זה שהפך להיות כעת השגרירות הרשמית, אבל יש לדעת כי את רוב הפונקציות הרגילות תוכלו לקבל בתל אביב ולא בירושלים.

היכן נמצא בניין השגרירות ארה"ב בתל אביב?

בניין השגרירות נמצא ברחוב הירקון 71 תל אביב, בבניין עצום על חוף הים, ממש על טיילת תל אביב בפינת רחוב שלום עליכם. היא הפכה כעת לקונסוליה בזמן שבניין השגרירות החדש נמצא בשכונת ארנונה בירושלים.

בשביל מה צריך כאן שגרירות אם אפשר לעשות הכל באינטרנט?

יחסי ארה"ב ישראל מורכבים אף יורת מיחסי ישראל עם מדינות אחרות, ולכן השגרירות מייצגת כאן הרבה יותר מהאינטרסים המדיניים של ארה"ב בישראל ובמזרח התיכון. משרדי השגריר נמצאים שם, כמו גם משרדים של בעלי תפקידים דיפלומטיים שונים כמו נספחים ומזכירים, אחראים על קשרים שונים של ישראל וארה"ב בתחומים שונים.

שגרירות ארה"ב בתל אביב

מה עושים בבניין השגרירות?

הבניין, הנחשב רשמית לטריטוריה אמריקאית בישראל על פי האמנות הדיפלומטיות, עונה על כל הצרכים של ממשלת ארה"ב ומשמשת בעיקר לצורך מתן שירותים לאזרחי ארה"ב החיים בישראל. אולם היא גם משמשת נציגות של רשות ההגירה של ארה"ב ולכן מנפיקה דרכונים, ויזות ואשרות שהייה שונות לישראלים שנוסעים לארה"ב, אזרחי ארה"ב וישראל כאחד.

אז איפה מוציאים מהיום ויזות, בירושלים או בתל אביב?

בניין השגרירות בתל אביב ימשיך להעניק שירותים קונסולריים לאזרחים בהנפקת ויזות בשלוחה זו, במקביל לאפשרות להוציא אותן גם בירושלים. עם זאת, חלק מההקלות שנכנסו לתוקפן לאחרונה מאפשר לכם לא להזדקק לראיון פנים אל פנים במקרים מסוימים אלא רק באינטרנט. רשמית, כיום היא הקונסוליה האמריקאית תל אביב.

מי צריך לגשת לשגרירות בתל אביב להוציא ויזה?

אם מעולם לא הוצאתם ויזה לארה"ב עליכם לעבור בכל זאת את כל התהליך של ראיון עם בעלי התפקידים בשגרירות בתל אביב, ולכן עליכם גם להגיש את הטפסים המתאימים לסוג הוויזה שנחוצה לכם ולקבוע ראיון פיזי בתל אביב. יש לדעת כי יש נציג קונסולרי גם בחיפה וכאמור גם בירושלים.

מהם נוהלי הכניסה אליו?

לבניין השגרירות המאובטח בכבדות אסור להכניס תיקים ויש הגבלות נוספות על הכנסת ציוד מסוים. כל מה שמותר לכם לקחת אתכם כדי להתייצב לראיון הוא הטלפון, הארנק והטפסים. קחו זאת בחשבון כי עליכם למצוא מקום שישמור לכם על התיק וציוד אסור בהכנסה כמו בקבוקי משקה ואוכל.

איך מחדשים בה ויזה?

כל חידוש ויזה הוא הוצאת ויזה חדשה, אבל היום אפשר להגיש את הטפסים באינטרנט בחלק מהמקרים כאשר הדרכון בתוקף מספיק שנים, או כאשר אינו מושחת או כאשר הכל תקין. דרכון שנגנב יש לגשת לשגרירות ארה"ב תל אביב כדי להגיש טופס דיווח על גניבת הדרכון שהייתה בו הוויזה שלכם והוחתם על ידי המשטרה. במקרה זה כן תצטרכו לגשת בעצמכם. כמו כן, תצטרכו לגשת לראיון אם הוויזה שלכם פג תוקפה ותוקף הדרכון פחות מ-12 חודשים.

מה צריך לעשות כדי להוציא ויזה?

יש למלא את הטופס לבקשת ויזה DS-160, לשלם תא האגרה בסך 160 דולר ולהביא את האישור ולתאם את הריאיון. אז מגיעים עם תמונה בגודל 5X5, טופס הבקשה, דרכון בתוקף ואישור כניסה לשגרירות. הריאיון עצמו עם הקונסול, שמתאמים מראש, נמשך רק כמה דקות ואחריו אתם יודעים מיד אם סורבתם או תקבלו את הוויזה בתוך חמישה ימים.

שאלות בנושא שגרירות ארה"ב בתל אביב

שגרירות ארה"ב בתל אביב

למידע נוסף על שגרירות ארה"ב בתל אביב

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות
גלילה לראש העמוד