שגרירות ארה"ב
שגרירות ארה"ב...המקום שלכם להוצאת ויזה לארה"ב !!
שגרירות ארה"ב הינה הגוף האחראי לטפל בכל הנוגע לאינטרסים של ארצות הברית במדינת ישראל הידועות כבעלות ברית נאמנה במגוון תחומים, בניהם מסחר, עסקים, ביטחון ועוד.
כנהוג בין שני מדינות המקימות יחסים דיפלומטיים ומגעים תקינים בין אם מדובר ביחסים מדיניים, חברתיים ואף מגעים עסקים להקים בתוך שטחה של כל אחת משני המדינות נציגויות ולמנות שגרירים מטעמה של כל מדינה.

במדינת ישראל מצויות שלוש שליחויות, כאשר האחת הינה השגרירות האמריקאית היושבת בעיר תל אביב אשר מופקדת על כל שטח ישראל המצוי בתחומי הקו הירוק ואילו השנייה יושבת בירושלים המכונה הקונסוליה האמריקאית בירושלים והיא מופקדת על העיר ירושלים ועל כל שטחי יהו"ש והשלישית הינה הסוכנות הקונסולרית בחיפה המופקדת על אזור חיפה והסביבה.

שגרירות ארצות הברית בישראל מספקת מענה ושירותים לאותם אזרחים אמריקאית המבקרים במדינת ישראל ולאותם אזרחים השוהים בה בדרך קבע.
השירותים אותם מעניקה שגרירות ארה"ב לאזרחיה השוהים במדינת ישראל כוללים בין היתר:
- רישום לידה
- הנפקת תעודת לידה, פטירה, לימודים, נישואין/גירושין 
- שירותי רפואה
- חידוש והנפקת דרכון ועוד.
- בחירות 
- ביטוח לאומי אמריקאי
- שירותים נוטריוניים ועוד.

אחד משירותיה העיקריים של שגרירות ארה"ב בישראל בעבור אזרחי המדינה המתכננים להיכנס לגבולות ארה"ב, היא הנפקה והענקה של אשרות כניסה לארה"ב (ויזות לארה"ב), כלומר, שגרירות ארה"ב הינו הגוף מולו מתנהל ונערך כל התהליך הקשור בהוצאת ויזה לארה"ב, הוא זה שמחליט לאיזה סוג של ויזה הנכם זכאים ובסופו של התהליך הוא זה שמוסמך אם לאשר את הבקשה, לדחותה ואף לסרב את הבקשה.


כיצד מתבצעת בקשה לויזה בשגרירות ארה"ב ? 

כמו שהוזכר, שגרירות ארצות הברית הינו הגוף דרכו מתנהל כל הליך הוצאת ויזה לארה"ב.
הוצאת ויזה לארה"ב הינו תהליך מורכב המחייב את המועמד לפעול עפ"י ההנחיות הברורות ולבצע מספר מהלכים.

1. שלב ראשון – מילוי טופס DS-160
בשלב הראשון המועמד נתבקש למלא טופס DS-160 אותו ניתן למצוא באתר שגרירות ארצות הברית, הטופס בנוי ממספר עמודים(כ-15) המכילים שאלות בשפה האנגלית, השאלות נוגעות למצבכם המשפחתי והכלכלי, מצבכם התעסוקתי והשכלתכם וכמו כן בגוף הטופס תישאלו אודות נסיעתכם ומטרת הנסיעה.
מילוי הטופס מוקצב בזמן והוא צריך להיעשות באופן ברור וקפדני וכמו כן התשובות צריכות להיות כנות ואמתיות.
לאחר סיום מילוי הטופס באתר, יוצג בפניכם אישור אותו תצטרכו להדפיס ולהציגו במועד הראיון בשגרירות ארה"ב.

2. שלב שני - תשלום אגרת ויזה לארה"ב
לאחר סיום מילוי הטפסים, המועמד נדרש לשלם אגרת ויזה לארה"ב אשר נגבית בעבור הטיפול בבקשה והיא ניתנת לביצוע במספר דרכים: דרך אתר שגרירות ארצות הברית באמצעות מחזיקי כרטיס אשראי ויזה ו/או מאסטרקארד, דרך שנייה באמצעות מענה טלפוני ודרך שלישית באמצעות הדפסת שובר התשלום מאתר שגרירות ארה"ב ותשלומו באחד מסניפי רשות הדואר.
בסיום התשלום בכל דרך שהיא תקבלו אישור תשלום אותו יש להביא עמכם ביום הראיון.

שלב שלישי – קביעת מועד לראיון בשגרירות ארצות הברית
לאחר התשלום או במקביל אליו יש לקבוע מועד לראיון בשגרירות ארצות הברית דרך האתר בו יוצגו בפניכם הימים והשעות בהן ניתן להגיע לראיון.
לאחר בחירת המועד הרצוי, יישלח אליכם טופס אשר יהווה עבורכם אישור כניסה לשגרירות ארה"ב.

שלב רביעי – ראיון בשגרירות ארה"ב
ביום הראיון תדרשו להגיע עם כל המסמכים והאישורים הדרושים, בניהם DS-160, דרכון בתוקף, תמונת פספורט, אישור תשלום אגרה, מסמכים המעידים על תעסוקתכם (3 תלושי שכר, אישור מהמעסיק), אישור הרשמה ללימודים במידת הצורך ועוד.
ביום הראיון תדרשו לעבור בדיקה ביטחונית ומסירת טביעת אצבע ורק לאחר מכן, תפגשו עם נציג מהקונסוליה אשר ישאל אתכם מספר שאלות קצרות ובסוף הראיון הוא זה שיחליט אם לאשר לכם את הבקשה ואם לא.

חשוב לזכור !! שלכל סוג ויזה דרישות שונות ואחרות, על כן רצוי להיות ערוכים לכך טרם הראיון על מנת למנוע עיכובים וסחבת מיותרת