טפסים לויזה לארה"ב

אם אתם רוצים ליהנות מטיול באחת מהארצות הנפלאות בעולם, להתחיל עבודה לעבוד במקום אשר בו השמיים הם הגבול, או אפילו ללמוד ברמה הגבוהה בעולם – חשוב שתוציאו את הוויזה המתאימה לארצות הברית.

אבל כיצד מוצאים ויזה לארצות הברית? אילו טפסים להוצאת ויזה דרושים? ומה עושים אם מקבלים סירוב לוויזה? כל המידע והתשובות בהמשך.

טפסים לויזה לארה"ב

רבים האנשים אשר מעוניינים להגיע אל ארצות הברית שם הכל נראה אפשרי! ארצות הברית נחשבת לאחד מהמדינות הגדולות והמשפיעות בעולם והיא פדרציה ורפובליקה חוקתית המורכבת מ50 מדינות וממחוז פדרלי אחד.

מי רוצה להצליח בחיים, מי שרוצה ליהנות מחוויה יוצאת דופן, או מלימודים ברמה גבוהה ומעבודה מצליחה – יכול לנסות את מזלו בארצות הברית, אך חשוב לדעת שכדי ליהנות מהפריבילגיות של עבודה, טיול או מגורים במדינה יש להוציא ויזה לארצות הברית.

כדי להתחיל בבקשה לויזה חשוב לדעת כי שגרירות ארצות הברית עוסקת בכמה וכמה נושאים ביניהם הוצאת ויזה לארצות הברית כמו גם מכתב הזמנה לישראל, דוגמה לכך ניתן למצוא באתרים של עורכי דין העוסקים בעלייה לארץ, תוך שהשגרירות עוסקת גם בהגנה על אזרחים אמריקאים ומתן אישורים מסוגים שונים.

תהליך זה מלווה בהגשת טפסים, תשלום אגרה, ראיון אישי עם נציג של השגרירות,  ולאחר מכן קבלת החלטה על ידי השגרירות אודות אישור הוויזה.

אז כיצד מתרחש תהליך של הוצאת ויזה?

תהליך הוצאת ויזה לארצות הברית הינו תהליך מעט מורכב וזאת משום שבשנים האחרונות מחמירה השגרירות במתן הוויזות תוך שהיא בוחנת בקפידה רבה כל מועמד לוויזה. כדי להוציא ויזה יש לבחור את היעד שאיליו תרצו להגיע ולנסות לבצע פנייה להוצאת ויזה דרך סוכן הנסיעות – מה שמקל מעט על התהליך.

סוגי הויזה השונים לארה"ב

כאשר אתם מתחילים בהליך חשוב שתדעו כי ישנם כמה סוגים ויזה לארצות הברית כמו למשל ויזה תייר, ויזת סטודנט, וויזת עבודה. הוויזות דורשות שלל טפסים ואישורים הנוגעים לבקשה.

בין הסוגים השונים:

Visa Waiver Pilot – אשרת כניסה התקפה ל90 ימים לצורך עסקים או טיול.

ויזת עבודה – ויזה שנועדה לאשר עבודה בארצות הברית.

ויזת סטודנט – הויזה המיועדת לשוהים בארצות הברית שלם לימודים.

כיצד מתחילים את תהליך הוצאת הוויזה מול השגריות האמריקאית?

על מנת למצוא טפסים להוצאת ויזה לארצות הברית, לדעת מה להביא לראיון לויזה, ולקבוע ראיון בשגרירות וזאת ללא עזרה של סוכן נסיעות. בנוסף יש להכנס לאתר של השגרירות האמריקאית ובכך לקבל את כלל הפרטים הדרושים להתחלת התהליך.

מה להביא לראיון לויזה?

כעת לאחר הפנייה אל סוכן הנסיעות או אל האתר ששל שגרירות ארצות הברית, יש להתחיל ולמלא את הטפסים הדרושים והם טפסים לויזה לארהב, כאשר יש להתחיל התהליך חודש וחצי לפני הטיסה: במילוי הטפסים ישאלו שאלות בסיסיות כמו: שם, מקום, מגורים, משלח יד, מטרת הביקור ועוד.

בנוסף תצטרכו להוסיף תמונת ds 160  והיא תמונת פספורט לוויזה ארה"ב נעשית בחנות צילום מקצועית בלבד והביאו את הדרכון שלכם אל השגרירות.

עוד תצטרכו לצרף לבקשה לויזה מספר מסמכים כמו אישורים ממקום עבודה, אישור בעלות על עסק, אישור לימודים וכל מסמך או אישור אשר מוכיח כי אין סיכוי כי תהפכו לשוהים בלתי חוקיים בארצות הברית.

ראיון לויזה

כמה עולה בקשה לויזה?

הטיפול בויזה יעלה 480 שקלים עבורר הגשת הבקשה ואם תחליטו לבצע את הפעולה דרך סוכן הנסיעות תצטרכו לשלם דמי טיפול של 80 עד 150 שקלים.  לאחר הגשת הטפסים תקראו לראיון בשגרירות האמריקאית שם תצטרכו להגיש את כל הטפסים ולהסביר את מטרת ביקורכם בארצות הברית.

ומה עושים אם מקבלים חותמת שחורה?

אם קיבלתם דחייה מהשגרירות האמריקאית  (הלוא היא החותמת השחורה) תמיד ניתן לצורך קבלת הויזה לערער על ההחלטה באמצעות עורך דין המומחה בתחום. בנוסף ניתן לנסות לקבוע פגישה עם השגריר האמריקאי וזאת למען ערעור על ההחלטה וקבלת ויזה לארצות הברית.

האם הגשת הבקשה מבטיחה כניסה לארצות הברית?

כאשר אתם מגישים בקשה לויזה אין זה בטוח כי תקבלו תשובה חיובית. הבקשה נשקלת על ידי הגורמים הרלוונטיים תוך שחשוב לדעת כי גם לאחר שתקבלו א אישור הויזה – ייתכן כי בהגעתכם אל ארצות הברית תלקחו לחקירה בשדה התעופה האמריקאי להמשך תשאול אודות שהייתכם במקום. אם נתקלתם בסירוב כניסה לארצות הברית יש ליצור קשר מידי עם שגרירות ארצות הברית בישראל.

שאלות בנושא טפסים לויזה לארה"ב

טפסים לויזה לארה"ב

למידע נוסף על טפסים לויזה לארה"ב

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

נגישות
גלילה לראש העמוד